Brev:
Rutine og mad
8. december 2009
Alder:
6 mdr.
Rutine og mad
Hej Helen,
Tak for dit sidste svar. Vi har nu kørt med rutinen du beskrev sidst, og det går også fint med to skemåltider om dagen, en gang grød og en gang grøntsagsmos.
Nu er min datter 6 måneder gammel og vi har lige haft besøg af sundhedsplejersken. Min datter trives, kan alle de ting hun burde kunne nu og sundhedsplejersken mener også at hun snart begynder at kravle. Hun er stadigvæk en lang pige og følger højde kurven, men desværre er vægt kurven dykket lidt. Hun vejer nu 6500g og vejede 6250g ved 5 måneders tjek hos lægen og 5850g ved 4 måneders alderen.
Vi skal derfor gå op til 3 gang skemad om dagen, med lidt mere fedtstof i. Jeg laver grøden på vand, men tilsætter fedtstof og mme pulver bagefter svarende til det vand der er i. Hun drikker derefter vand af kop og ellers bliver ammet. Hun sover igennem om natten - mindst 8 timer i træk og er tilfreds og aktiv om dagen.
Jeg vil derfor bare gerne høre hvordan vores daglig rutine nu kan se ud med tre skemåltider om dagen og hvordan lurene kan ligge og hvilken forslag der er til hvad måltiderne skal bestå af. Er der noget der feder mere end andet, eller er det kun fedtstoffet der feder?
Skal jeg være meget bekymret over at "fede hende op" med mad, eller kan det måske også skyldes at hun er så aktiv at det bare virker som om hun ikke tager nok på? Som sundhedsplejersken sagde, så følger hun fint højde kurven som de også går efter for at se om der er noget galt.
Med venlig hilsen,
Michelle