Rutine og mad

8. december 2009

Alder:
6 mdr.

Rutine og mad

Hej Helen,

Tak for dit sidste svar. Vi har nu kørt med rutinen du beskrev sidst, og det går også fint med to skemåltider om dagen, en gang grød og en gang grøntsagsmos.

Nu er min datter 6 måneder gammel og vi har lige haft besøg af sundhedsplejersken. Min datter trives, kan alle de ting hun burde kunne nu og sundhedsplejersken mener også at hun snart begynder at kravle. Hun er stadigvæk en lang pige og følger højde kurven, men desværre er vægt kurven dykket lidt. Hun vejer nu 6500g og vejede 6250g ved 5 måneders tjek hos lægen og 5850g ved 4 måneders alderen.

Vi skal derfor gå op til 3 gang skemad om dagen, med lidt mere fedtstof i. Jeg laver grøden på vand, men tilsætter fedtstof og mme pulver bagefter svarende til det ...

Annonce

... vand der er i. Hun drikker derefter vand af kop og ellers bliver ammet. Hun sover igennem om natten - mindst 8 timer i træk og er tilfreds og aktiv om dagen.

Jeg vil derfor bare gerne høre hvordan vores daglig rutine nu kan se ud med tre skemåltider om dagen og hvordan lurene kan ligge og hvilken forslag der er til hvad måltiderne skal bestå af. Er der noget der feder mere end andet, eller er det kun fedtstoffet der feder?

Skal jeg være meget bekymret over at "fede hende op" med mad, eller kan det måske også skyldes at hun er så aktiv at det bare virker som om hun ikke tager nok på? Som sundhedsplejersken sagde, så følger hun fint højde kurven som de også går efter for at se om der er noget galt.

Med venlig hilsen,
Michelle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger